Kycklinglasagne med spenat.

Ikväll blev det den efterlängtade kycklinglasagnen, inte speciellt kalorisnål men den är god som attans!
Tyvärr är kameran fortfarande ur funktion så det blir inga mumsiga bilder.
Ingredienser (4 Personer)

4 st Kycklingfiléer
2 st Schalottenlökar
2 st Vitlökskyftor
70g Färsk babyspenat
150g Riven lagrad ost (Jag använde Allerums herrgård)
5 st Soltorkade tomater i olja
1,5 dl vispad grädde
1 msk tomat puré
4dl Kelda ostsås
Lasagne plattor.
Salt och vitpeppar efter smak.

Tillagning

1. Strimla kyckling filéer. Skala och hacka lök, vitlök och spenat. Hacka tomaterna.
2. Sätt ugnen på 225°. Fräs kyckling filéer, lök, vitlök och tomater. Salta och peppra. När kycklingen börjar bli klar häll i den hackade spenaten. När spenaten blivit mörkgrön, häll i grädden. Om det behövs kan du sila ut lite vatten innan du häller i grädden.
3. Häll ett lager ostsås i botten i en ugnssäker form. Varva sedan med lasagne plattor och kycklingröran. Avsluta med ett lager ostsås och den lagrade osten. Grädda mitt i ugnen i ca. 20 minuter.
Servera sedan med en sallad.

Mina egna kommentarer:
Jag använde Barillas "torkade" lasagne plattor och det behövdes någon minut extra för att plattorna skulle bli klara. Skulle också silat ut lite vatten och använt någon mer soltorkad tomat, annars var det suveränt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0